Psichodinaminis psichoterapeutas

Psichodinaminis psichoterapeutas – tai specialistas, pirmiausiai įgijęs daugeliu atvejų bazinį psichologijos arba medicinos mokslų išsilavinimą, t.y. turintis gydytojo licenciją arba baigęs psichologijos Magistro laipsnio studijas ir turintis teisę teikti psichologo konsultacijas. Nes tik psichologijos mokslų magistro laipsnis suteikia teisę konsultuoti žmones, bakalauro laipsnio tam neužtenka. Tačiau tam, kad turėtų psichoterapeuto kvalifikaciją, o konkrečiau psichodinaminio psichoterapeuto, asmuo turi būti baigęs psichodinaminės psichoterapijos podiplomines studijas, kurios trunka 6 metus. Tai labai svarbus aspektas, nes būtent šių studijų metu įgyjamos psichodinaminio psichoterapinio gydymo žinios.

Psichodinaminis psichoterapeutas: studijos

Psichodinaminės psichoterapijos studijos yra ypač išsamios, gilios, būsimi terapeutai ilgus metus mokosi teorijos, dalyvauja daugelyje praktikumų, penkerius metus dalyvauja grupinėje terapijoje, būtinai pereina savo individualią psichoterapiją, rašo rašto darbus, kuriuos ginasi, renka ilgas valandas supervizijų (darbas su patyrusiu psichoterapeutu nagrinėjant psichoterapinį procesą praktiškai), dalyvauja intervizijų praktikumuose. Taigi, psichodinaminis psichoterapeutas formuojamas ilgus metus, mokomas psichodinamiškai mąstyti, mokosi praktinių įgūdžių, kaip gydyti žmones ilgalaikės giluminės pasichoterapijos būdu, įgyja plačių teorinių žinių, dirba su savimi kaip su psichoterapinio proceso įrankiu.

Kokių teorinių dalykų mokosi psichodinaminis psichoterapeutas?

Pirmieji metai – psichodinaminis psichoterapeutas mokosi psichodinaminio mąstymo pagrindai

Pirmųjų metų paskaitų cikle nagrinėjama asmenybės samprata psichoterapijoje, gilinamasi į žmogaus psichikos struktūras ir jų veikimą. Nagrinėjama psichoanalizės istorija, ypatingą dėmesį skiriant varų teorijai ir jos raidai nuo Freudo iki šiuolaikinių psichoterapijos teorijų. Pateikiamas įvadas į psichoterapiją, apimantis taip pat ir pagrindines psichodinaminės psichiatrijos koncepcijas.

Seminaruose psichodinaminis psichoterapeutas mokosi psichoterapijos technikų pagrindų remiantis klasikinių autorių, tokių kaip S. Freud, G. O. Gabbard, D. Winnicott ir kt. teorijomis. Šie seminarai suteikia galimybę praktiškai įsisavinti psichodinaminės terapijos metodus ir mokytis juos taikyti terapiniame darbe.

Antrieji metai – Psichodinaminė asmenybės raidos samprata

Paskaitų metu nagrinėjamos pagrindinės asmenybės raidos teorijos ir vaiko raidos tyrimai, kurie padeda suprasti, kaip ankstyvosios patirtys formuoja asmenybę. Didelis dėmesys skiriamas skirtingoms psichoanalizės mokykloms ir jų pritaikymo galimybėms praktinėje psichoterapijoje. Šios paskaitos suteikia teorinį pagrindą giliau suprasti psichodinaminį požiūrį į asmenybės raidą ir emocinių sutrikimų kilmę.

Seminaruose analizuojamos atvejų formuluotės pagal N. McWilliams, studijuojamas „Psychodynamic Diagnostic Manual“ bei giliau mokomasi Freudo teorijų pagal jo paskaitas. Grupinės supervizijos suteikia galimybę praktiškai aptarti realius atvejus ir gilinti supratimą apie tai, kaip teorijos taikomos terapiniame procese.

Tretieji metai – Psichodinaminis psichoterapeutas mokosi psichodinaminės asmenybės diagnostikos

Paskaitų ciklas skirtas gilinti žinias apie psichodinaminės psichoterapijos teoriją ir praktiką, ypač akcentuojant asmenybės diagnostiką. Aptariamos skirtingos psichoanalizės mokyklos bei jų pritaikymo galimybės diagnozuojant psichologinius ir emocinius sutrikimus. Paskaitose nagrinėjami būdai, kaip psichodinaminiai principai gali būti taikomi, siekiant suprasti asmenybės struktūrą ir jos sąveiką su pasąmoniniais procesais.

Seminarų metu analizuojami įvairūs požiūriai į psichodinaminę psichoterapiją, remiantis tokiais autoriais kaip J. Frederickson ir t.t. Studijuojama N. McWilliams „Psichoanalitinė diagnostika“, siekiant gilesnio supratimo apie asmenybės struktūras ir sutrikimus. Taip pat nagrinėjami tokie autoriai kaip O. Kernberg, kurie leidžia detaliau suprasti perkėlimo pagrįstą terapiją ribinės asmenybės pacientams. Grupinės supervizijos suteikia praktinę galimybę taikyti įgytas žinias praktikoje.

Ketvirtieji metai – Psichodinaminės psichoterapijos technika

Paskaitų metu gilinamos žinios apie specifinių sutrikimų psichoterapiją, ypatingą dėmesį skiriant skirtingų psichoanalizės mokyklų požiūriui į psichoterapinę techniką. Aptariamos psichoanalitinės psichoterapijos technikos, skirtos įvairiems emociniams ir psichologiniams sunkumams gydyti, remiantis atskirų mokyklų teorijomis ir metodais. Paskaitos suteikia pagrindą suprasti, kaip skirtingos technikos gali būti taikomos priklausomai nuo paciento poreikių ir sunkumų pobūdžio.

Seminaruose nagrinėjamos psichoanalitinės technikos pagal skirtingų psichoanalizės mokyklų teorijas, ypatingą dėmesį skiriant psichodinaminės psichoterapijos intervencijoms ir proceso veiksniams. Nagrinėjama psichoterapijos technikos teorija, analizuojant įvairių autorių technikos straipsnius, kurie padeda suprasti pagrindinius psichoanalizės principus ir jų praktinį taikymą. Taip pat aptariama psichoterapeuto asmenybė ir su profesiniais iššūkiais susiję klausimai, siekiant paruošti terapeutus sėkmingam profesiniam darbui. Psichoterapinės technikos seminarai suteikia galimybę gilinti praktinius įgūdžius ir reflektuoti terapijos procesą.

Penktieji metai – Psichodinaminės psichoterapijos teorinė ir praktinė integracija

Paskaitose dėmesys sutelkiamas į specifinių sunkumų psichodinaminę psichoterapiją. Nagrinėjami įvairūs emociniai ir psichologiniai sunkumai, tokie kaip depresija, nerimas, ribinės asmenybės sutrikimai, bei jų gydymo psichodinaminiais metodais ypatumai. Paskaitos suteikia teorinį pagrindą, kaip taikyti psichoterapiją siekiant veiksmingų rezultatų, atsižvelgiant į specifinius paciento poreikius.

Seminaruose analizuojamos specifinės psichodinaminės psichoterapijos problemos, su kuriomis susiduria terapeutai praktikoje. Psichoterapeuto profesinės kompetencijos tobulinimo seminaruose aptariamos psichoterapeuto ribos, etiniai klausimai ir jų valdymas terapijos metu. Taip pat gilinamasi į psichoterapinės technikos aspektus, remiantis S. Akhtar, G. O. Gabbard, E. Lester, kitais autoriais.

Šeštieji metai – baigiamieji, jie skirti tam, kad psichodinaminis psichoterapeutas užbaigtų supervizinį procesą, kuris yra be galo svarbus siekiant sėkmingai susieti ir taikyti įgytas teorines ir praktines žinias praktikoje. Taip pat laikomas teorijos egzaminas, kuris patvirtina psichoterapeuto gebėjimą suprasti ir taikyti psichodinaminės psichoterapijos principus. Be to, pabaigoje rašomas baigiamąsis atvejo analizės darbas, kuriame psichoterapeutas išsamiai nagrinėja konkretaus paciento gydymą, remdamasis teorija ir praktiniais pastebėjimais, taip įtvirtindamas savo profesines kompetencijas.

Taigi kaip matote tai vienos giliausių psichoterapijos studijų, ir psichodinaminio psichoterapeuto pažymėjimas reiškia, kad žmogus nuėjo šį sudėtingą kelią, jį įvertino patyrę specialistai ir mokytojai ir suteikia teisę gydyti žmones psichodinaminės psichoterapijos metodais remiantis psichodinaminės psichoterapijos psichoterapeuto profesinės etikos kodeksu.

FacebookShare